Welcome to my woolly world

vrijdag 28 oktober 2011

Pompoen/kokos/gember-soep

Vanochtend zette ik op mijn facebookpagina een foto van de soep die stond te pruttelen op het fornuis.


Zij ging watertanden van de ingrediƫnten en zag een receptje wel zitten.
Ik wilde eerst die soep proeven, want alles werd er op goed geraak en met de losse pols ingegooid dus dat kon ook tegenvallen.
Die soep heb ik net geproefd en ze smaakt, al zeg ik het zelf, zalig.
Normaal gezien maak ik pompoensoep met saffraan. Vermits hier nog zo 'n 30 cm verse gember lag, durfde ik daarmee te experimenteren.


 Wat heb ik ongeveer gebruikt?

* 1 ui, 1 sjalotje, 3 teentjes knoflook
* +/- 2kg pompoen in blokjes
* 10 cm gemberwortel, geschild & geraspt
* +/- 1 Ć  2 tl komijn, koriander & kurkuma.
* +/- 2l kippenbouillon
* 250 ml kokosmelk

Ui, sjalot & knoflook in wat olijfolie stoven. De pompoenblokjes (met schil) erbij en even mee laten stoven.
Vervolgens de geraspte gember en de kruiden er onder mengen.
De kippenbouillon en de kokosmelk erbij.
Als de soep kookt zet ik altijd het vuur uit, dat spaart energie (zo zijn we wel). Nadien doorsteken.
De soep is niet pikant, dus aanpassen naar eigen goesting.
Benieuwd wat de kinderen er straks van gaan vinden.

Smakelijk!

5 opmerkingen:

  1. Ik zet 'pompoen' meteen op het boodschappenlijstje voor straks :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik doe altijd de versie met wat curry, maar deze ga ik ook eens proberen, lijkt mij een zeer lekkere combinatie ! MMMM ik zit hier al te watertanden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag de foto en las het bericht als Octosoep.
    Lijkt me toepasselijk bij dit recept.
    Eet smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die ga ik zeker ook eens maken!!!Ziet er lekker uit..

    BeantwoordenVerwijderen