Welcome to my woolly world

vrijdag 11 november 2011

Ladekastje

Heel lang naar gezocht maar uiteindelijk werd mijn geduld beloond: een handig, en in mijn ogen prachtig ladekastje om klein gerief in te bewaren.
Van oerdegelijke hout, dat doet denken aan oude kasten en gymbanken van op de nonnenschool.
Of misschien een kastje van een juwelier want bekleed met verschoten, fluwelig kastpapier.
Of deed het dienst in een deftig kantoor vol sigarettenrook want hij staat op stevige wielen en heeft een duwbeugel langszij.
Ik hou wel van een beetje geschiedenis en het raden naar de oorsprong van dit kastje.

De glazen bokalen vol knopen die op de naaitafel stonden mochten meteen in de bovenste laatjes.

 

Naamkaartjes maken voor de daartoe voorzien gleufjes op iedere lade is ook part of the fun.
Flow Magazine is voorzien van mooi papier deze maand dus misschien komt de inspiratie daar vandaan.



Maar eerst zorgen dat iedere lade zijn persoonlijke bestemming krijgt.


 Een naaiende hand is vlug gevuld. Toch?

14 opmerkingen:

  1. Heerlijk, veel plezier ermee. Hij is leuk :-)

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk handig kastje.
    Maar voor je het weet zit hij vol.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi kastje! Ik zou daar ook superblij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is zeker een mooi en superhandig kastje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hel mooi en handig kastje!
    Euh? Jij hebt nogal knopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi kastje! zou er zo ook wel ene kunnen gebruiken maar heb er jammer genoeg geen plaats voor...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooooh zoiets zou ik ook graag willen voor mijn kralen enzo. Veel plezier ermee, echt leuk !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou zo'n kastje zou hier ook niet misstaan en denk ook wel dat ik hem vol krijg met leuke kleine dingies.. Heb ik ineens zin om naar een vlooienmarkt te gaan.
    kan ook een letterkast geweest zijn. jammer dat je het niet zeker weet maar gissen is natuurlijk ook leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat een supermooi kastje .....daar zou ik ook blij mee zijn ....

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen