Welcome to my woolly world

woensdag 9 mei 2012

Echinaforce van Dr. Vogel

Een vreemde titel om op een handmade-blog tegen te komen zal u denken, maar vermits elke winter de nodige verkoudheden met zich meebrengt toch een item over dit, in onze ogen, wondermiddel.

De kinderen krijgen dit weerstandsversterkend middeltje al van kleinsaf aan en zijn de bittere smaak helemaal gewend. En dat is nogal wat met een zoon die zowat niks lust (maar toch moet proeven, ah ja!). Want smaakpapillen blijken na 3 weken gewend aan een bepaalde smaak.

Echinaforce is een simpel product (fytotherapie) van dr. Vogel en vrij verkrijgbaar bij de apotheek. Je vindt het ook in de natuurwinkel, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Wij nemen het niet! preventief omdat je lichaam dan sneller 'went'.
Bij ons de shocktherapie: bij 't minste teken van loopneus, keelpijn of hoest meteen 20 druppels in een beetje water en dat 2 à 3x per dag. Je kan er ook mee gorgelen bij keelpijn. De verkoudheid breekt niet verder door en de de symptomen verminderen al snel.
Omdat hier in de buurt een homeopatische apotheek is, haal ik daar zelfgetapte flesjes, dat drukt de prijs
.
Echinaforce is in heel wat vormen verkrijgbaar, o.a. ook met fruitsmaak, in tabletvorm, met toevoeging van vitamine C enz, maar wij zweren bij de gewone druppels.
Wie weet is er zo toch weer iemand geholpen!

3 opmerkingen:

  1. Mijn meisjes nemen de kauwtabletjes. En misschien zit het tussen mijn oren, maar ik heb toch ook de indruk dat het 'werkt'.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik het ook hoor! Werkt altijd bij mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat hebben wij hier ook in de huisapotheek!

    BeantwoordenVerwijderen